Utelias kirjoitti 27.03.2009 - 12:20
Moikkista! Olen itsekin harkinnut Kanaccaa ja useamman hääpuvun tilaamista pelatakseni varman päälle (tämä toinenkin liiketalouden opiskelija ajattelee aivan kuten sinäkin :D). Olen tutkiskellut kyseisen yrityksen sivuja, mutta haluaisin nyt minua kokeneemmalta kysyä, kuinka tilaus oikeastaan tapahtuu. Joidenkin pukujen kohdalla on myös kokovaihtoehto (koot 4-20). Eikö näitä saakaan tilattua omien mittojen mukaan, vaikka alhaalla lukee tieto "all are available (custom made)? Pitääkö vain valita joku koko ja sähköpostitse sitten ilmoittaa tarkemmat mitat, kiinnitykset yms? Olen ihan pihalla! Arvostaisin apuasi! :)

Mielestäni mekon tilaaminen oli hyvin helppoa. Kanaccan sivuille voi rekisteröityä, jotta saa oman 'tilin'. Omiin tietoihin voi muun muassa tallentaa suosikki mekkoja ettei tarvitse plarata aina kaikkia läpi. Omissa tiedoissa pitäisi myös näkyä tehdyt tilaukset.

Kanaccalle ja 1LuckyBrideen otin molempiin yhteyttä nettisivuilta löytyviin email osoitteisiin. Laitoin heille postia ja kerroin mistä mekosta olisin kiinnostunut ja mahdollisista väritoiveista, kiinnityksistä sekä muutoksista, joita haluaisin. Tämän jälkeen sain molemmilta hyvinkin nopeasti tiedon mekon saatavuudesta. Sitten laitoin vielä itse varmistus viestin, jossa ilmoitin tilaavani mekon (jos siis lupasivat kaikki toivomani muutokset, värit yms). Tämän jälkeen sain viestin, jossa oli valmistajan PayPal tilin tiedot, jotta voin sitä kautta maksaa mekon. Kun maksusuoritukseni näkyi heillä (noin 2-4 arkipäivää) sain viestin mukana liitteen ja ohjeet mittojen ottamiseen. Lähetettyäni mittani he alkavat valmistaa mekkoa.

Mahdollisista muutoksista, kiinnitystavoista ja väreistä kannattaa muistuttaa useammassa viestissä, jotta toiveet menee varmasti perille. Mittoja lähettäessä on varsinkin hyvä laittaa mukaan myös toiveet. Luulen, että valmistajan päässä viesteihin vastaa useampi henkilö vaikka allekirjoittaneena on vain yksi ja sama joka viestissä.